Prada – стил и лукс през годините

Prada е италиянска луксозна модна къща, специализирана предимно в кожени дамски чанти, аксесоари за пътуване, обувки, готови облекла, парфюми и други модни аксесоари. Тя има огромна история, която се простира по цялото земно кълбо. С всичките си постижения и иновации в света на модата, етикетът все още успява да остане в семейството. Компанията е основана през 1913 г. от Mario Prada и неговия брат Martino, като магазин за кожени изделия, в галерията Vittorio Emanuele II. Марката започнала с името Fratelli Prada (Братята Прада) в Милано, Италия. 

Prada е италиянска луксозна модна къща, специализирана предимно в кожени дамски чанти, аксесоари за пътуване, обувки, готови облекла, парфюми и други модни аксесоари.

Първоначално магазинът продавал кожени изделия и вносни английски пътнически куфари и чанти. Според Mario Prada, бизнесът бил за мъже и затова той попречил на жените от семейството му да влязат в компанията. Синът му обаче не се интересувал от този бизнес и по ирония на съдбата дъщеря му Luisa Prada, поела ръководството и работила близо 20 години за марката. През 1970 г. нейната дъщеря Miuccia Prada, се присъединява към компанията, а 8 години по-късно поема управлението на фирмата.

През 1919 г. фирмата е призната за "официален доставчик на италианското кралско семейство". Поради тази чест, Prada е упълномощена да използва гербът на Савойската къща в логото на своята търговска марка. Европейските аристократи били клиенти на Galleria Vittorio Emanuele II и това било от изключително значение за Prada.

През 1919г. фирмата е призната за

1977 е годината, когато се ражда партньорството между внучката на основателя, Miuccia Prada и Patrizio Bertelli (италиански бизнесмен), които обединяват усилията си и с това партньорство бележат възхода на разработването на марката Prada. Освен бизнес партньор по-късно, той става и неин съпруг. Те прекратяват вноса на английските пътни чанти, като налагат първото си огромно нововъведение и пускат на пазара водоустойчиви раници от " Покон" – найлон, който приличал на скъпа коприна и станал огромен хит. Този плат е икономичен сам по себе си и се използва в целия свят на модата.

1977 е годината, когато се ражда партньорството между внучката на основателя Miuccia Prada и Patrizio Bertelli, италиански бизнесмен, които обединяват усилията си и с това партньорство бележат възхода на разработването на марката Prada.

Miuccia и Bertelli увеличили значително продажбите си в луксозните, универсални магазини и бутици в цял свят. През 1983 г. Prada, открива своя втори бутик в центъра на галерията Vittorio Emanuele, в търговското сърце на Милано, напомнящ за оригиналния магазин, но с елегантен и модерен контраст в него. Същата година модната къщата Prada, започнала да се разширява и в цяла Европа, като открила магазини в прочути търговски райони във Флоренция, Париж, Мадрид, а по-късно отваря магазин и в Ню Йорк.

През 1984 г. е пусната на пазара първата линия за обувки, а следващата година Miuccia лансира "класическата чанта Prada", която се превръща в безспорен хит. Въпреки че е практична и здрава, елегантните й линии и изработка излъчват лукс. Тя се превръща в запазена марка на Prada.

През 1984 г. е пусната на пазара първата линия за обувки, а следващата година Miuccia лансира

Като иновативна марка, Prada отново поднесла приятна изненада, като представила в Милано първата женска колекцията, характерна с вталени и ниски талии, чисти линии и тъкани с богати цветове. През 1989 г. модната къща отворила магазини също и в Лондон, Париж и Токио. Стремежът на Miuccia Prada бил да създава облекла, които са женствени и съобразени с индивидуалността. Оригиналността на Prada я превръща в една от най-влиятелните модни къщи, а марката станала символ на първокласен статус през 90-те години на миналия век. Отчетени били продажби за над 70 млрд. лири.

През 1989г. модната къща отворя магазини също и в Лондон, Париж и Токио. Стремежът на Miuccia Prada е да създава облекла, които са женствени и съобразени с индивидуалността.

През 1992 г. марката стартирала с колекция висша мода Miu Miu, кръстена на прякора на Miuccia. Miu Miu била предназначена за по-младите, известни личности, включваща готови облекла, чанти, обувки и аксесоари. 

През 1992г. марката стартира с колекция висша мода Miu Miu, кръстена на прякора на Miuccia.

През 1993 г. Prada, получила наградата за аксесоари на Съвета на модните дизайнери в Америка. И за да се добави към вече същата, вълнуваща и новаторска година за марката, се появила и първата мъжка колекция, която включвала готови облекла, аксесоари и обувки. През 1998 г. в Лос Анджелис бил открит и първият бутик за мъжки облекла Prada.

 И за да се добави към вече същата, вълнуваща и новаторска година за марката, се появява първата мъжка колекция, която  включва готови облекла, аксесоари и обувки.

Компанията "Prada" и "Bertelli" на Miuccia се сляли, за да създадат Prapar BV – през 1996 г. По-късно обаче името бива променено на Prada BV, а Patrizio Bertelli бил назначен за главен изпълнителен директор на луксозната компания Prada. През 2000 година, Prada бележи огромен успех с колекцията си от очила, а 3 години по-късно със създаването на свои аромати, след като се присъединява към PUIG Beauty & Fashion Group. Колекцията от очила за Prada и Miu Miu получават тласък в производството и международното разпространение, като се включва в Luxottica. Кулминацията продължава с откриването на втори бутик в Токио, а през 2004 г. е основан трети магазин на "Родео Драйв" в Бевърли Хилс. 

2000 година, Prada бележи огромен успех с колекцията си от очила.

Името на Prada придобива истинска популярност, също така и след излизането на бестселъра "Дяволът носи Прада", на Lauren Weisberger. Тъкмо този роман е залегнал в основата на изключително успешния едноименен филм през 2006/2007г. С участието на Meryl Streep в главната роля.

Името на Prada придобива истинска популярност след излизането на бестселъра

Днес тоалетите на Prada са предпочитани от много известни киноактриси като Uma Thurman, Salma Hayek, Cameron Diaz и др. Запомнящи се цветове и кройки, стилни и ефектни официални рокли, но същевременно излъчващи смел, уверен и разкрепостен женствен силует. Неподправена красота, в духа на добрата италианска традиция, изпълнен с жизненост, стилът „Prada“ е стилът на днешния ден, със своята динамика, пъстрота и разнообразие.

Запомнящи се цветове и кройки, стилни и ефектни официални рокли, но същевременно излъчващи смел, уверен и разкрепостен женствен силует.

Днес, Miuccia Prada е все още творчески директор на марката, която е синоним на възвишен, бохемски лукс. Най-забележителното е, че за по-малко от четиридесет години, Prada е успяла да се развие от семейна луксозна компания за кожени изделия, до марка от световен мащаб. Създадена за жени, които са амбициозни, модерни, елегантни и силни, точно по подобие на Miuccia Prada.

„Мисля, че винаги съм създавала дрехи за хора, които се уважават и изразяват себе си, чрез дрехите“ – казва дизайнерката.

Днес, Miuccia Prada е все още творчески директор на марката, която е синоним на възвишен, бохемски лукс.

 

Автор: Анна Декова

 

Препоръчани статии

Оставете коментар

0 коментара