5 неща, гарантиращи успеха на диетата ви

Почти на всеки един от нас в някакъв период от живота ни се е налагало на правим така наречените „диети“, с цел свалянето на излишните килограми. През последните години нашумяха най-различни хранителни режими, като се започне от 90-дневна диета, точкова диета, диета на шведките, житна диета и какви ли още не видове, всички обещаващи бързо и качествено отърваване от излишните килограми. Това обаче не се получава всеки път и една от причините за това е, че „диетата“ не се прави правилно или прибягваме до по-критични мерки, които след това са оказват пагубни за организма.

 

Широкопопулярно е схващането, че променяйки режима си на хранене за определен период от време ще постигнем чудеса. Проблемът е, че доброто хранене не трябва да е част от режима ни един или два пъти в годината, а трябва да стане начин на живот. С подлагането на организма на диети през определен период от време и след това връщането обратно към старите порядки не си носим нищо друго, освен временно удовлетворение и краткотрайни резултати. Предлагаме ви няколко начина, които лесно могат да станат част от ежедневието ви, първо, за да се чувствате по-добре, и второ, за да изглеждате по-добре. И е хубаво да запомним, че всяка една промяна започва от промяната в начина ви на мислене.

 

1.  Променете погледа към себе си.

Трудно е да кажеш „Обичам те!“, но още по-трудно е да кажеш „Обичам се!“. Първото нещо, което трябва да преодолеете, е представата на вас за самите вас. Оставяме представите за съвършенство далече, защото никой не е и никога никой няма да бъде изцяло перфектен. Направете си една равносметка за това какво точно искате да промените в себе си и визуализирайте тази представа всеки ден и нека точно това да се превърне във ваш стимул за постигане на фигурата, която желаете. Напълно вярно е, че когато човек изглежда по-добре се чувства по-добре, а в пълна сила важи и обратното твърдение.  Затова, преди да започнете да правите какво и да било, приемете факта, че пътят на промяната не винаги е лесен, но за сметка на това крайният резултат от нея ще изпълва душата ви с удовлетворение и признателност към самите вас. Нужно е и да отбележа, че доброто хранене не трябва да е само израз на волята за промяна, но и рефлексия на уважението ви към самите вас. Когато давате на тялото си добра храна, то ще ви се отплати и вие ще видите резултатите. Разбира се, не очаквайте седмица след старта на хранителния ви режим да е налице огромна промяна – за хубавите неща се изисква търпение и постоянство. Едно начало винаги е трудно, но мисълта за това, което можете да бъдете, трябва да е по-силна от тази, която ви казва „само още един ден“. Започнете да се храните както трябва и ще видите колко различно ще се почувствате само за няколко дни, дори и без да сте свалили нищо, защото добрата храна върви ръка за ръка с добрия живот.

 

2.  Забравете гладуването.

Повечето от нас си мислят, че постоянният глад е ключът към добрата фигура. Така наречените „гладни режими“ се практикуват един или два пъти годишно, най-добре под строгия поглед на специалист, и те се правят главно с цел детоксикация на организма, а не за отслабване. Качественото сваляне на килограми няма нищо общо с глада като режим. Най-просто казано, когато подлагаме тялото си на постоянен глад, то отправя сигнали „Храна няма“ и така не се губят, а се натрупват мазнини като запас - това е защитната функция на организма и съответно нежелана реакция. В резултат на гладуването ние не загубваме мазнини, а активно телесно тегло под формата на мускули. Тялото се отпуска, метаболизмът се забавя, можете да отключите заболявания като гастрит и колит. И най-важното – след приключване на „гладния период“  попадате в омагьосания кръг на известния „йо-йо ефект“ – когато започнете да се храните нормално, почти всяко едно нещо, което хапнете, автоматично се превръща в излишен килограм, защото организмът ви ще премине през втори шоков период и ще продължава да трупа запаси при още един цикъл на евентуално гладуване. Най-доброто хранене е това, да се яде начесто и по-малко – най-добре през три часа, като приемате и добра храна, която да не „задръства“ тялото, за да може то да работи добре по всяко време.

 

3.  Движение.

За качествено сваляне на килограми и стегната фигура няма как да пропуснем движението като част от режима. Не е нужно да наемате фитнес инструктори и професионални треньори, за да ускорите горенето на калории. Намерете това, което на вас лично ще ви доставя удоволствие, докато го правите – дали ще са танци, разходка в парка, ходенето пеша до магазина, вместо с кола, качването на стълбите, вместо използването на асансьора. Тези малки неща, с които сме свикнали всеки ден, са направени с цел улеснение в забързания ни начин на живот, но колкото и странно да звучи, те могат да се окажат изключително полезни и част от промяната на вашето тяло. Като оставим настрана Фейсбук и Инстаграм, смартфоните предлагат и много безплатни приложения с тренировки, които можете да правите вкъщи и отнемат не повече от 7 минути на ден! Предизвикайте себе си!

 

4.  Приемайте повече течности.

Трудно е да се каже на кое място попада водата сред трите кафета, двата сока и мартинито по време на деня. Много от нас дори не се замислят какво количество вода пият на ден и че всъщност това е най-добрата напитка, която задължително трябва да стане част от режима ви, независимо дали сте на диета, или не сте. Водата служи за разграждането на хранителните вещества и доставянето им до всяка една клетка във вашето тяло, тя е основен терморегулатор на организма, водата повишава вашата жизнена активност и ускорява процесите, протичащи в тялото всяка една секунда. Дори и проблеми като главоболието, прекомерната умора, безсънието и наднорменото тегло може да са заради недостатъчния прием на вода. При нормален хранителен режим е добре да се изпият по 7-8 водни чаши на ден, като не трябва да изпитвате жажда, за да пиете вода. По този начин ще ускорите и детоксикацията на организма и ще изхвърляте по-голямо количество токсини, наслоили се в тялото ви. Друг положителен ефект от адекватния прием на вода е намаляването на целулита и по-жизнения вид на кожата ви.

 

5.  Нека храненето се превърне в ритуал.

В повечето случай не ни остава време да се насладим на едно хранене напълно, а хапваме нещо набързо на път за работа, като дори не се замисляме колко е вредно бързото хранене, понякога придружено от ненужно тъпчене. Замислете се – яденето може да се превърне от навик в истински празник. Започнете да намирате време да изядете една салата, като бъдете благодарни за този мини панаир на щастието, който се отваря пред вас. Дъвчете бавно и се наслаждавайте на всяка една хапка и ще видите как не само храненето ще се превърне в любимата ви част от деня, но и ще се наситите с положителни емоции и ще се чувствате по-добре. Като започнете да цените и да осъзнавате силата на храненето, ще постигнете същото и със себе си. Опитайте!

 

 

 

Автор: Денислава Златанова

Препоръчани статии

Оставете коментар

0 коментара